Ashely Olsen... :)

Temat: co to takiego? na przymorzu
.B:artek. napisał(a): Magda wyskrobał(a): | Mgła. Mgła? To się przesuwa i raz jest a raz nie ma, więc myślę, że to bardzo niskie chmury. Od Koszalina, po Elblag nad Polske nadciagnely
Źródło: topranking.pl/1761/co,to,takiego,na,przymorzu.php



Temat: Wczorajsza burza w Tatrach
...z tej samej komórki burzowej co nad Kościeliskiem. masz racje Przemek. Dokladniej mozna to zanalizowac na stronce: http://www.chmi.cz/meteo/rad/erad_data.php 100 mm w godzine w terenie gorskim robi swoje.. tym bardziej ze wczesniej tam juz sporo popadalo obserwowalem to wczoraj od rana na stronie: http://www.shmu.sk/?page=65 Sama geneza powstania tak nawalnego opadu byla ciekawa.. po pd stronie lancucha Tatr od rana swiecilo slonce po polnocnej caly dzien chmury niskie zakrywajace 8/8 http://www.chmi.cz/meteo/sat/avhrr/ Tak na marginesie to rzadka sytuacja by czerwcowe slonce nie przegrzalo stosunkowo cienkiej warstwy chlodu zalegajacej do ok 2000 m.. u mnie tez byl listopadowy stratus. Pozdrawiam Pyjter
Źródło: topranking.pl/1579/wczorajsza,burza,w,tatrach.php


Temat: co to takiego? na przymorzu
W artykule <e2o2vb$2r@news.onet.pl.B:artek. napisal(a): | Magda wyskrobał(a): | Mgła. | Mgła? To się przesuwa i raz jest a raz nie ma, więc myślę, że to bardzo | niskie chmury. Czyli mgła, bo to to samo. Nad morzem od rana. Widoczność 50m. Ze Stogow nie bylo widac Portu Polnocnego. A wieczorem z Moreny ledwie majaczyly bloki na Niezdwiedniku. Teraz widoczność do 100m
Źródło: topranking.pl/1761/co,to,takiego,na,przymorzu.php


Temat: Burze - 27.05.2007
Co do aktywności burzowej nad kotliną jeleniogórską: Godzina 12.00 - coś się wybudowało, wyglądało konkretnie i zaczęło mruczeć, gęsta pokrywa cirrusów w obrębie kowadła. Godzina 13.00 - po tej komórce pozostały tylko As i Sc Godzina 15.00 - zapowiadało się na powtórkę, ale postraszyło tylko. 100% zachmurzenia, ale głównie piętra średniego z niewielką ilością niskich chmur. Zerwał się wiatr, nieco chłodniejszy, ale to pewnie microburst z odległych komórek. Godzina 16.00 - słońce przebiło się przez chmury, w oddali było widać kalafiory (po stronie NE i N) Godzina 18.00 - spokój, As i Sc Tak jest do teraz, chociaż ilość chmur warstwy średniej zaczyna przybywać. Temperatura spadła do 20 C Nad Niemcami uformowała się linia szkwałów. Ciekawe czy dotrze do Polski ? Choć aktywność burzowa powoli...
Źródło: topranking.pl/1579/burze,27,05,2007.php


Temat: Chmury nocą
Witam, Zastanawia mnie taki fakt, jest godz. 20:30 jest wieczór i pada śnieg czytam depeszę SYNOP dla mojego miasta: Zachmurzenie nieba w częściach ósmych: 8 Zachmurzenie nieba przez chmury niskie/śrdnie:6
Źródło: topranking.pl/1579/95,chmury,noca.php


Temat: Donosy #2249A, 1998-02-11 12:48 GMT
...A przy okazji - jako gospodarz - Polska po raz pierwszy zagralaby w tych mistrzostwach. Aha - w towarzyskim meczu wlasnie pilkarze przegrali z Paragwajem 0:4. Sport Po slalomie do kombinacji Andrzej Bachleda (syn Andrzeja) jest trzeci. Jutro zjazd do kombinacji - niestety w zjezdzie nasz zawodnik czuje sie gorzej. Pozostali Polacy na razie bez wiekszych osiagniec - najlepsze miejsce to 10. pary sportowej w jezdzie figurowej na lodzie. Pogoda Wczoraj piekne slonce, dzis niskie chmury. Caly czas temperatury dodatnie. Nastepny numer w piatek - trzynastego. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+  Wszystkie prawa zastrzezone.  Regularna redystrybucja bez zgody redakcji zabroniona.  Dopuszczamy obrot pojedynczymi numerami archiwalnymi.  Prenumerata: na zyczenie. Dystrybucja: automatyczna lista  dystrybucyjna e-mail oraz Usenet news:...
Źródło: topranking.pl/1507/donosy,2249a,1998,02,11,12,48,gmt.php


Temat: Fajna pogoda dziś na zachodzie
Witam! Od rana ulewy, wichury, chmury prawie po ziemi + co godzinę burzydło z gradem, a momentami słońce i niebo bez jednej chmurki i upał - Wesoło Chmury niskie idą z północnego zachodu wysokie z zachodu. Sawa
Źródło: topranking.pl/1579/fajna,pogoda,dzis,na,zachodzie.php


Temat: jaka pogoda na święta?
...jazdy meteo. Z moich obserwacji wynika że lepiej poradzi sobie w tym temacie wykwalifikowany synoptyk niż numeryczny model pogody. Stratocumulus rzeczywiście potrafi być chmurą uciążliwą w zimie, a tak właściwie teraz za oknem mam chmurę stratus nebulosus ( kiedy ja wreszcie wyjadę w te Tatry?) Ta chmura wygląda ładnie tylko w takich sytuacjach, podaję link :http://chmury.pl/wolken/wo52.htm Przydałby się jakiś ciekawy artykuł na temat chmur niskich to znaczy trochę o nich wiem ale nigdy nie za dużo informacji o tych chmurach. Pozdr.
Źródło: topranking.pl/1579/jaka,pogoda,na,swieta.php


Temat: Rosomak do poprawki
Dnia Thu, 18 Nov 2004 22:50:54 +0100, Antey <an@o2.plnapisał: | Jakie? kolejne wiejskie legendy. Takie koncepcje prezentowa?o kiedy? NATO, ale przecie? co oni tam wiedz?....tacy sami amatorzy jak Petelicki czy Polko, no nie ? jak to było... W wypadku konfliktu zbrojnego z Ukraina Polska będzie w   stanie bronić liniii Wisły przez 12 godzin, o ile będa niskie chmury.
Źródło: topranking.pl/1583/rosomak,do,poprawki.php


Temat: Cuda... działa po zachodzie słońca...
tomm wrote: o warstwie n awyskoosci 1 km pierwsze slysze, ale moze faktycznie tak jest, atmosfera lubi platac figle (oczywisci enie mowie, ze odbija sie 100%) Tomek  Nie musi byc równo 1km. Różnie to bywa. Zwykle powstaje kiedy sa niskie chmury, górna częsc chmur jest oswietlona - cieplejsza, dół zimniejszy. Zdaza sie ze sie fale odbijają.  Patrz - SP6LB Zdzisław Bienkowski "Poradnik Ultrakrótkofalowca" (jest na sieci gdzies) Patrz "Anteny i rozchodzenie sie fal radiowych"  Daniel Józef Bem Patrz "Nie tylko fonia i CW" Krzysztow Dąbrowski Patrz... itd itp.. Pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1194/cuda,dziala,po,zachodzie,slonca.php


Temat: wszystko dograne oprócz pogody
Władziu długoterminowa prognoza pogody ma to do siebie że nie zawsze się sprawdza tak więc bądż dobrej myśli. Ja latem tylko z ciekawości spojrzę w telewizję na prognozę pogody a i tak,ponieważ uwielbiam się opalać,korzystam z dwudniowej którą można znależć w necie.Jest o tyle dobra że że mam tam wiele czynników wyszczególnionych w odstępach czasowych co trzy godziny.Zanim polecę nad jeziorko sprawdzam rano zachmurzenie ( chmury niskie,średnie,wysokie),temperaturę powierzchni,opady i powiem szczerze ze jeszcze nigdy się na niej nie zawiodłam.Gdy leżąc nad jeziorem widziałam że zbliżają się chmury to wiedziałam z góry czy za chwilę przejdą czy nie oraz czy będzie padał z nich deszcz.Ludzie leżeli w nadziei że przejdzie a ja po prostu zbierałam się bo wiedziałam co będzie. Oto link new.meteo.pl/ Klikasz na PROGNOZA POGODY MODEL UM,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,87310,96884139,96884139,wszystko_dograne_oprocz_pogody.html


Temat: Donosy #3139, 2001-10-19 15:34 GMT
...przegrala na wyjezdzie z Interem Mediolan 0:2. Dziwne ogloszenie w dzisiejszej "Rz": "Drogiemu poslowi Tomaszowi Welnickiemu skladamy szczere gratulacje zdobycia 53 glosow poparcia spolecznego podczas ostatnich wyborow parlamentarnych. Pelni uznania Przyjaciele". Ogloszenie zamieszczono jako platna reklame, na stronach wiadomosci krajowych. Tomasz Welnicki byl poslem AWS poprzedniej kadencji. Pogoda juz gleboko jesienna: mgly, niskie chmury, temperatura tez spadla. No i drzewa zdecydowanie traca liscie. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+  Wszystkie prawa zastrzezone.  Regularna redystrybucja bez zgody redakcji zabroniona.  Dopuszczamy obrot pojedynczymi numerami archiwalnymi.  Prenumerata: na zyczenie. Dystrybucja: automatyczna lista  dystrybucyjna e-mail oraz Usenet news, grupa...
Źródło: topranking.pl/1507/donosy,3139,2001,10,19,15,34,gmt.php


Temat: Ranking wytrzymałości : REAKTYWACJA
...Błahy strzelec, uchodząc szyderstw towarzyszy Za chybioną źwierzynę, ileż w waszej ciszy Upolowałem dumań, gdy w dzikim ostępie, Zapomniawszy o łowach usiadłem na kępie, A koło mnie srebrzył się tu mech siwobrody, Zlany granatem czarnej, zgniecionej jagody, A tam się czerwieniły wrzosiste pagórki, 50 Strojne w brusznice jakby w koralów paciorki - Wokoło była ciemność; gałęzie u góry Wisiały jak zielone, gęste, niskie chmury, Wicher kędyś nad sklepem szalał nieruchomym, Jękiem, szumami, wyciem, łoskotami, gromem: Dziwny, odurzający hałas! mnie się zdało, Że tam nad głową morze wiszące szalało. Na dole jak ruiny miast: tu wywrot dębu Wysterka z ziemi na kształt ogromnego zrębu; Na nim oparte, jak ścian i kolumn obłamy, 60 Tam gałęziste kłody, tu wpół zgniłe tramy, Ogrodzone parkanem traw; w środek tarasu Zajrzeć...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,55,34760672,34760672,Ranking_wytrzymalosci_REAKTYWACJA.html


Temat: no to kto gdzie jedzie?(po Wielkiej Nocy)
czesc, jutro wieczor jade.:-) pogoda: no piatek, sobota, niedziela, poniedzialek, wtorek. Zimowo. Temperatury jeszcze zimowe, choc juz znacznie cieplej, niz ostatnio. Piatek troche kiepski. sporo chmur niskich. Sobota i niedziela niezle. Choc cieplej w niedziele - glownie od slonca. Na poniedzialek szykuje sie jakis front z opadami. Na wtorek tez ma byc zachmurzenie, ale to za daleko. Nie wierze. reasumujac zima, ale wyzyku alpejskiego nie ma (jakies jego zwiastuny beda ale tylko w niedziele) U mnie sniegu 205 cm (swiezutkiego 10).Kolo domku 70 cm! Pzdr.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,380,77297938,77297938,no_to_kto_gdzie_jedzie_po_Wielkiej_Nocy_.html


Temat: Swiat Nauki styczen'2002 - Globalne ocieplenie
...spowodowal 30% wzrost zawartosci CO2 w atmosferze ale wnioski z tego wyciaga juz tendencyjnie dobierajac zdjecia satelitarne zachmurzenia nad rejonami tropikalnymi. Wnioski jakie stawia w artykule o wychladzaniu (wplyw pary wodnej - chmur) sa co najmniej tak slabe jak podstawy uprawianej krytyki badan klimatycznych. Zdaje się że w tym samym numerze Świata Nauki jest wypowiedź jednego z klimatologów, że wpływ chmur na klimat jest niepewny i _wydaje się_ że chmury niskiego piętra ochładzają a wysokiego ocieplaja klimat. Sprawa wpływu chmur jest niepewna a jest to przecież istotny czynnik od jakiego zależy klimat. | Pewnosc wynikow badan i ich precyzja rosnie. Co do falszowania | to jako kolega o tym czytal to i pewnie wie, ze | te falszerstwa szybko zidentyfikowano i zbanowano. | O ile wiem to właśnie w oparciu o te fałszywe wyniki zwołano | konferencję w Kioto. Chetnie zapoznam sie ze zrodlem tych...
Źródło: topranking.pl/1837/swiat,nauki,styczen,39,2002,globalne.php


Temat: Skynews!
...ostro wywolalem do tablicy, ale sam obiecywales... Ja bylem 4 dni na Sellarondzie (Dolomity Wschodnie). Tez mi sie tam podobalo, ale moja relacja bedzie znacznie mniej entuzjastyczna. Swietne miejsce, piekne widoki, doskonala infrastruktura narciarska. Z pogoda mialem mniej szczescia. Zaopatrzylem sie nawet w mocne "faktory", ale nie byly potrzebne. Z tych 4 dni tylko przez 2 widzialem cos, co bylo sloncem, choc jak sie pojawialo zza niskich chmur, to i tak bylo przykryte wysokimi chmurami. Trudno. Temperatury w pierwsze 2 dni byly wiosenne, a wiec bryja na dole. Potem bylo juz zimowo i to bardzo. No i tu pojawil sie problem. W ostatnie 2 dni sypal snieg i w dzien, i w nocy. Ratraki chodzily o swoich zwyklych porach. W zwiazku z tym rano trasy byly malo przygotwane. Bylo na nich jakies 10-20 cm sniegu. To jest superprzyjemne na poczatku - przez pierwsza godzine. Potem - juz nie, bo...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,380,11274301,11274301,Skynews_.html


Temat: Donosy #3137, 2001-10-17 15:02 GMT
...i jeszcze wiecej spraw bedzie sie przedawniac. I z mocy tej samej ustawy przestal obowiazywac taryfikator mandatow, rok temu dumnie wprowadzony pod haslem, ze policjant juz nie bedzie mogl dowolnie ustalac wysokosci mandatu. Nowego taryfikatora ministerstwo nie zdazylo przygotowac. Dodatkowo ustawa zwieksza gorny limit mandatu do 1000 zl i umozliwia nakladanie go do 3 dni (a w pewnych sytuacjach i 14 dni) od popelnienia wykroczenia. Pogoda do poludnia mgla, potem niskie chmury - praktycznie caly dzien ciemno. +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+  Wszystkie prawa zastrzezone.  Regularna redystrybucja bez zgody redakcji zabroniona.  Dopuszczamy obrot pojedynczymi numerami archiwalnymi.  Prenumerata: na zyczenie. Dystrybucja: automatyczna lista  dystrybucyjna e-mail oraz Usenet news, grupa pl.gazety.donosy  Archiwum:...
Źródło: topranking.pl/1507/donosy,3137,2001,10,17,15,02,gmt.php


Temat: Kod SYNOP - kodowanie zachmurzenia
...tej grupy pracują bądź pracowali na stacjach meteorologicznych, więc spróbuję spytać - jakie są reguły kodowania w Polsce w depeszach synoptycznych grupy 8NChh (kodującej wysokość podstawy chmur) w rozdziale 333 ? Tzn. kiedy się tę grupę włącza a kiedy nie? Bo obserwując depesze ze stacji które to w ogóle kodują mam wrażenie, że nie ma tu żadnych reguł i grupa ta jest włączana "przypadkowo" (choć jak zauważyłem tylko gdy są chmury niskie).
Źródło: topranking.pl/1579/kod,synop,kodowanie,zachmurzenia.php


Temat: E20 stoi na amen katastrofa
MC wrote: Już pisałem. Piorunochron. Piorunochron nie uchroni przed wszystkimi skutkami pioruna. Urządzenia elektroniczne a nawet elektryczne tak czy siak trafi szlag (aż mi się rymnęło). Obecnie zmienia się klimat. Niskie chmury i pioruny uderzają w miejsca, w które kiedyś statystycznie "omijały". Klatka Faradaya też nie do końca uchroni. W momencie uderzenia pioruna powstanie impuls elektromagnetyczn, który da sobie radę ze sprzętem... Przykład: sieć komputerowa, budynek z piorunochronami (sprawnymi - przeszły pomiary). Piorun. Szlag trafił komputery podłączone przez listwy ochronne... Kompy bez tego zabezpieczenia przeżyły....
Źródło: topranking.pl/1571/e20,stoi,na,amen,katastrofa.php


Temat: Przedłużanie pasa...?
Swoją drogą sp5uhy wykazuje sporą cierpliwość wobec pytań na forum. Proponuję Go nie zamęczać pytaniami o to kiedy przylecą, jak tylko na chwilę w Łodzi rozproszą się niskie chmury. :-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,390,50803232,50803232,Przedluzanie_pasa_.html


Temat: Leonidy
Witam, moze to wczesnie ale ja juz wychodze na obserwacje. Tak na powaznie to jest brzydka pogoda, a ten slaby niz na Baltyku sciaga wszystko ze wschodu, zatem w Trojmiescie jest zimno (rano byla mgla) i pochmurno. Na szczescie (a moze i nie) sa niskie chmury, zas wysokich niet, wiec jak przegoni... no dobra koniec z tym marudzeniem. Niech ktos da znac jak bedzie mial pogode i wypatrzy jakies Leonidy. Do jutra. Pozdrawiam Kamil
Źródło: topranking.pl/1837/69,leonidy.php


Temat: Dzisiejki 113 - prima-aprylisowe
U nas niskie chmury zapowiadaja deszcz. Trzeba sie bedzie zebrac w sobie i do powiatu pojechac, pare spraw zalatwic, bo jutro z wiadomych powodow wszystko bedzie zamkniete. A moze odloze do poniedzialku, bo teoretycznie nie powinnam wychodzic. dziendobrybardzo wszystkim
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,12248,22190349,22190349,Dzisiejki_113_prima_aprylisowe.html


Temat: O pierdulach --- Odc. 39 :-))))
Przyjazd Wstalam o piatej. :-/// O 14:30 dojechalam do domu. Koty sie ucieszyly :-) Pognalam do sklepiku wiejskiego, zrobilam zakupy, zjadlam kolbe kukurydzy :-D, rozejrzalam sie po domu i zagrodzie. Odkrylam zapomniane w pospiechu plyty CD, jedna z plyt byla pani prezydentowa, to sobie zapuscilam. Dziwnie tu teraz troche. Opustoszalo nieco. Przyzwyczaje sie :-) Jest zimno, na niebie niskie chmury, ciezkie powietrze. Wieczor spedzam z przyjaciolka, opowie mi plotki i wydarzenia, i pewnie wczesnie pojde spac, bo padam na nos. I tyle pierdul powrotnych. :-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14420,83194981,83194981,O_pierdulach_Odc_39_.html


Temat: znowu w La Villi
Seceda i scianka Sereca dzieki arweno! Czuje, ze serdeczne, weic tym bardziej milo. dzis bylo wspaniale. Widac pogoda dosc niestabilna, bo nawet krotkoterminowe prognozy sie nei sprawdzaja. dzisiaj bylo o wiele lepiej, niz prognozowano. Pikene slonce caly dzien. Brak chmur niskich i srednich. bylo odrobine wysokich, ale to sie trzeba bylo wpatrywac w niebo , zeby swteiordzic, ze "zawartosc blekitu w blekicie" jest mniejsza, niz 100%. temperatury super. jakies -7C -8C. Snieg swietnie zmrozony, nie poddawal sie, wiec jezdzilo sie po nim swietnie (nie bylo nigdzie lodu) a nie tworzyly sie muldy, przez caly dzien! Wiatr rano byl na poziomie jakichs 20km/h, ale w ciagu dnia prawie ustal. rewelacyjne...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,380,38323711,38323711,znowu_w_La_Villi.html


Temat: Prosze o pomoc z egzminem z meteo.
...klimat Polski. 13. Na czym polega znaczenie pasatowej cyrkulacji w kształtowaniu oblicza Ziemi. 14. Narysuj cyrkulacją (poziomą i pionową) powietrza w wyżu i w niżu oraz pomiędzy nimi. 15. Omów pogodę w wyżu i w niżu latem i zima. 16.   Wytłumacz znaczenie znajomości temperatury punktu rosy w przewidywaniu przymrozków. 17. Omów strukturę bilansu cieplnego powierzchni czynnej. 18. Podaj przyczyny zmian pór roku. 19. Jakie znasz rodzaje chmur niskich? Wymień je i opisz. 20. Jakie znasz rodzaje chmur średnich i wysokich? Wymień je i opisz. 21. Chmury o budowie pionowej, krótka charakterystyka i geneza ich powstawania. 22. Ruch powietrza w wyżach i w niżach. 23. Wymień i krótko opisz wiatry miejscowe. 24.  Jakie znasz przyrządy do pomiarów prędkości i kierunków wiatru? Wymień je i opisz. 25.  Katatermometr Hilla - budowa i zasada działania. Wymień, do jakich...
Źródło: topranking.pl/1579/prosze,o,pomoc,z,egzminem,z,meteo.php


Temat: Mądre ciepło
...i niebu i ziemi. Po ziemi stąpam ja jak ktoś sprzed wielu lat i znowu czuję jak bardzo czas ucieka. 12/07/94 Jeszcze coś we mnie błąka letniego, to może niedługo odparuję cios ;-) To stąpanie po ziemi, po trawie - bardzo wietrzno-polno-letnie. Świat pod stopami, "natężenie świadomości". Zboża. Czas. Zawsze mam wrażenie, że lato trwa o wiele krócej niż inne pory roku. Tak to jest z tym latem - ledwie się zaczęło, a tu już zboże wysokie, chmury niskie, żniwa, a po żniwach tylko ścierniska, wrotycze złociste w miedzach, dym po polach i głosy odlatujących ptaków. Żal lata? Na pewno. Całą resztę roku przechodzę w stanie połowicznej hibernacji czekając na te 2-3 miesiące. A one przelatują tak szybko... ale z drugiej strony tylko ten jest żywy, kto czuje, jak mu się czas skraca... Jest coś jeszcze: warto mieć na końcu każdego odcinka czasu coś miłego do czekania. Wtedy chyba...
Źródło: topranking.pl/1511/madre,cieplo.php


Temat: jak to jest?
Słyszałś kiedyś o chmurach ja to nazywam przykrywki niskie chmury które całokowice i skutecznie zasłaniają błękit nieba. Nie można ich dokładnie zaprognozować i były cały dzień na zachodzie. Na mapach satelitarnych też ich nie widać. . ze prognoza zachmurzenia (ICM) na godzine t= 00 calkowicie rozbiega sie z rzeczywistoscia, tj tym co jest faktycznie o tej t=00. Chodzi mi o ta prognoze z godz. 12-tej co jest aktualnie na stronie. Wedlug niej wschodnia polowa kraju o godz. 12 GMT mialaby byc pod...
Źródło: topranking.pl/1579/jak,to,jest.php


Temat: sojuz wystartowal (live on CNN)
Włączyłem we wtorek rano na wszelki wypadek CNN, patrzę a tam zapowiadają 'CNN live event'. Niezle mysle sobie. Odliczanie bylo chyba w T-2 minuty, cos tam komentator CNN mówił, np. że są niskie chmury i prom by nie wystartował, w końcu końcówka odliczania, start. Rzeczywiście rakieta szybko zniknęła w chmurach i myślałem, że to już koniec transmisji. Realizator przelączył jednak na obraz ze środka! Trochę trząsło, co było widać po pluszowym miśku zawieszonym w środku kabiny, ale po chłopakach jakoś specjalnie nic nie było widać. Przez dziewięć minut chyba tylko raz były jakieś zakłócenia. W końcu patrzę -...
Źródło: topranking.pl/1838/sojuz,wystartowal,live,on,cnn.php


Temat: co to takiego? na przymorzu
Dnia 2006-04-26 17:18, przez nasze podwórko przetoczyła się procesja prowadzona przez osobę zwaną '.B:artek.', która piskliwie wyśpiewywała na cześć swego blaszkodziobego bóstwa: Mgła? To się przesuwa i raz jest a raz nie ma, więc myślę, że to bardzo niskie chmury. Z nad morza idą fale bardzo zimnego powietrza, wszystkie stawy, kałuże, oczka wodne a nawet wilgotna ziemia, nagrzane wcześniej słońcem zaczynały parować na potęgę. Widok śliczny! Żebym nie widział tego z bliska też myślałbym, że się coś pali...
Źródło: topranking.pl/1761/co,to,takiego,na,przymorzu.php


Temat: Donosy #4591, 2008-01-25 14:35 GMT
...(c) 2008 by Michal Pawlak =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Wojsko zaprzecza jakoby przyczyna katastrofy w Miroslawcu mogl byc nie dzialajacy system naprowadzania ILS, poniewaz byl on na tym lotnisku swiezo zainstalowany i jeszcze nie dzialal. Piloci nie spodziewali sie wiec sygnalu ILS, przy podchodzeniu do ladowania korzystali z radaru precyzyjnego podejscia. Na lotnisku panowaly trudne warunki, niskie chmury, deszcz, mgla i temperatury bliskie zera. Eksperci mowia, ze potrzeba bedzie co najmniej kilkunastu dni na zbadanie przyczyn katastrofy. Katastrofa pod Miroslawcem byla pierwszym na swiecie wypadkiem samolotu typu CASA C-295M. Polscy piloci chwalili dotad te maszyny, jako bardzo malo awaryjne. Wczystkie loty CASAmi zostaly wstrzymane do czasu ustalenia przyczyn wypadku. Jest to pewien klopot, bo samoloty te transportuja polskich...
Źródło: topranking.pl/1507/donosy,4591,2008,01,25,14,35,gmt.php


Temat: Dzisiejki 197 - sniegiem zawiane
Srodowy poranek szary i wilgotny Siedze w biurze otoczona szaroscia, wsrod szarych biurek (za to nad czarna klawiatrura :o) za oknem widze szaro-zielony las, nad nim szare niskie chmury, z ktorych pada szara mzawka. Na duszy mi tez szaro, ale nie z powodu pogody. Moze dopelzne do kozetki zeby sie na nia wylac. Na razie czekaja na mnie rozne numerki do przetrawienia i fora do odwiedzenia, wiec zbieram sie do cwalu przez Internet. Milej nocy, Europo! Pozdrawiam niezmiennie wiosennie Luiza-w-Ogrodzie ·Â´¯`·.¸¸><...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,12248,51559810,51559810,Dzisiejki_197_sniegiem_zawiane.html


Temat: Niedokonczony business (wontek) :))).
Juz ciut ciut cieplej Sie zrobilo, ot pare stopni w gore. Aczkolwiek prognoza jest min +17 max +23 to aktualnie jest +10. Ale to i tak cieplej. Moj szef wrocil po miesiacu podrozy. Z wakacji zadowolony ale wracac ciezko. Dzisiaj jest taka smieszna pogoda bo troche mzawka, troche mgla i niskie chmury. Nie widac daleko a i wyzsze budykni tak od 40 pietra znikaja w chmurach, takie polaczenie tradycyjnego chinskiego obrazka przedstawiajacego gory we mgle i krajobrazu wielkiego miasta.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,23,17984135,17984135,Niedokonczony_business_wontek_.html


Temat: Naukowiec: za 20 lat w Arktyce nie będzie lodu ...
...Change Trafiłem na te artykuły tydzień temu i czekałem aż trafi sie jakiś artykuł w gazecie. Ale skoro już jest mowa o wpływie promieniowania kosmicznego i aktywności Słońca na pogodę - to przedstawiam scienific background, jako argument do obecności filmu w tym wątku ;-) W skrócie: Koronalne wyrzuty masy są sygnalizowane na powierzchni Ziemi poprzez zaniki Forbusha w strumieniu promieni kosmicznych. W następstwie tych zaników, niskie chmury zawierają mniej ciekłej wody (nawet o 7% nad oceanem). Minimum zawartości wody jest osiągane po 7 dniach od wystąpienia zaniku Forbusha. Kornel
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32,101625363,101625363,Naukowiec_za_20_lat_w_Arktyce_nie_bedzie_lodu_.html


Temat: O pierdułach -- Odc. 80 :-)
Wtorek Za oknem szaro i chłodno. Niskie chmury, wiatr. Nic tylko albo się pochlastać, albo upić, albo wpełznąć z powrotem do łóżka. Chyba wybiorę to ostatnie. :-) Jednym słowem siedzę w domu. Do popołudnia, bo potem jadę w świat. A herbata na mieście i przymiarka mogą poczekać do jutra. Żadnych muszów czy trzebów. Miłego dnia :-)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14420,98352744,98352744,O_pierdulach_Odc_80_.html


Temat: W jakiej stacji jest najgorzej zapowiadania pogoda
Jakbyś trochę się na tym znała to byś wiedziała że zimowe wyże są często fałszywe (tzw "zgniłe wyże") Utrzymują się przy nich bardzo niskie chmury, których nie widzi satelita. Ciężko przewidzieć, w którym miejscu będą przysłaniać niebo, w którym nie. Jak przysłaniają to jest chłodniej i stąd ta różnica. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14,35005052,35005052,W_jakiej_stacji_jest_najgorzej_zapowiadania_pogoda.html


Temat: Dzisiaj - pełna 10-tka
Dzisiaj pada, jest ciemno, niskie chmury zasłaniają promyki słoneczne. Rano usłyszałam w radiu, że na styczeń przewidywane są mrozy dochdzące do -30 stopni. W Polsce, nie na Grenlandii.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,12248,9510618,9510618,Dzisiaj_pelna_10_tka.html


Temat: Radar MARSIS
...wykrywanie samolotow na tle zaklocen od chmur i niejednorodnosci atmosfery. Np taki procesor sygnalowy MTD (Mooving Target Detection) reprezentacje sygnalu z danej komorki przstrzennej rozdziela na szereg kanalow dopplerowskich (czyli rozroznia obiekty z tej komorki ze wzgledu na ich predkosc radialna wzgledem radaru). Dzieki temu niezaleznie mozemu obserwowac echa pochodzace od obiektow nieruchomych (rzezba terenu, budynki itp), wolno poruszajacych sie ( niskie chmury) ,  jak i szybkich (smoloty). Np dla radaru kontrolujacego ruch lotniczy tylko ostatnie obiekty beda interesujace. Bardziej skomplikowana obrobke stosuje sie w radarach pokladowych. Przetwarzanie w procesorach STAP i SAR pozwala na eliminacje np odbicia od powierzchni ziemi a wyroznienie echa samolotu. Zauwaz ze w tym wypadku oba obiekty odbijajace sa ruchome (echo ma skladowa dopplerowska) i moga przychodzic do odbiornika radaru w tym...
Źródło: topranking.pl/1838/radar,marsis.php


Temat: Dlaczego od tygodni pada śnieg?
...tylko po przeciwnej stronie mapy... "Niż znad Rumunii przesuwa się na północ nad Białoruś i dopiero za dwa dni raczy odsunąć się na wschód. Oznacza to, że do tego czasu w całym kraju, z wyjątkiem krańców zachodnich, będziemy mieć ciągłe opady śniegu przy umiarkowanym, a chwilami dość silnym wietrze z kierunków północnych. Do całości obrazu trzeba dodać zawieje i zamiecie śnieżne. We wtorek śnieg będzie tylko prószyć z niskich chmur, bo jak widać grube chmury pojawiają się dopiero nad Skandynawią i będą zmierzać w naszym kierunku. Nie są one w stanie przynieść tak intensywnych opadów jak chmury niżów bałkańskich. Zmiana kierunku ruchu powietrza nad Europą jest konsekwencją zmiany pola ciśnienia. Na początkowych mapach dzisiejszej prognozy widzimy nad Skandynawią rozrywające się połączenie wyżu atlantyckiego z wyżem rosyjskim i wzrost...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,28,21398794,21398794,Dlaczego_od_tygodni_pada_snieg_.html